2011. április 3., vasárnap

Vaníliakrémes danish pastry


Korfu óta rajongja vagyok a "danish pastry"-ból készült süteményeknek! Én magam is sütöttem már túrósat, vaníliás-csokisat, most éppen vanílis-kardamomos változatot.
Édesem alapreceptjét akartam követni, de aztán a sok hajtogatás, no meg az időhiány megrémített és elővettem a jól bevált "dobd össze" receptemet, viszont egy kis kardamomot azért csippentettem én is a tésztájába. És  hát persze a kelesztési időt én sem úsztam meg. Viszont a végeredmény igazán csodás! De hát mint mondottam, tényleg rajongója vagyok a danish pastrynak.

Hozzávalók: 220 g liszt, 25 g friss élesztő,1 kiskanál örölt kardamom, 2 evőknál cukor, 1 dl tej, 1 tojás, + 125 g puha margarin
Vaníliakrém: 2 tojás sárgája, 1,5 evőknál kukoricaliszt, 1 kiskanál vanília esszencia, 4 evőkanál cukor, 250 ml tej

Langyos tejben, kevés cukor hozzáadásál megfuttattam az élesztőt, majd összekevertem a liszttel és a tojással. Meleg helyen hagytam kelni a tésztát, ekkor kinyújtottam és belegyúrtam a puha vajat. Lefedve ismét kelni hagytam egy fél órára. Ekkor kinyújtottam, megkentem vaníliakrémmel és feltekercseltem.
Egy újnyi széles szeletekre vágtam, lefektetve sütőpapírra tettem.Meglocsoltam néhán kanál vajas tejjel.

 A vaníliakrémhez a lisztet, a tojások sárgáját, és a cukrot, a vanliát csomómentesre kevertem és folyamatos kevergetés mellet pudingszerűen besűrtettem. Előmelegített sütőben, 170 fokon kb. 20-25 perc alatt elkészült.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails